Reklamačný poriadok
Platnosť od 1.7.2020
Spoločnosť FLORIL, s.r.o. so sídlom Tri vody I 1771, 900 45 Malinovo, IČO: 460 30 859
/ďalej len „predávajúci“/
Spoločnosť FLORIL, s.r.o. so sídlom Tri vody I 1771, 900 45 Malinovo, IČO: 460 30 859
/ďalej len „predávajúci“/
Čl. I Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim v súlade s hlavným predmetom jeho činnosti (výroba a predaj cukrárenských výrobkov). Je záväzný pre predávajúceho a kupujúceho. Odberateľ objednaním tovaru od dodávateľa potvrdzuje, že sa s reklamačným poriadok oboznámil. Tento poriadok sa spravuje obchodným zákonníkom v platnom znení.
Na účely tohto reklamačného poriadku sa reklamáciou rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku a vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Čl. II Zodpovednosť za zjavné vady
Čl. III Zodpovednosť za skryté vady
Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim v súlade s hlavným predmetom jeho činnosti (výroba a predaj cukrárenských výrobkov). Je záväzný pre predávajúceho a kupujúceho. Odberateľ objednaním tovaru od dodávateľa potvrdzuje, že sa s reklamačným poriadok oboznámil. Tento poriadok sa spravuje obchodným zákonníkom v platnom znení.
Na účely tohto reklamačného poriadku sa reklamáciou rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku a vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Čl. II Zodpovednosť za zjavné vady
- Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí odberateľom. Odberateľ je povinný skontrolovať dodaný tovar pri prevzatí a reklamovať zjavné vady. Za zjavné vady sú považované vady zistiteľné pri preberaní tovaru, a to množstevný, sortimentný alebo vizuálny rozdiel, znehodnotenie alebo iné poškodenie tovaru.
- Zistené zjavné vady je odberateľ povinný okamžite oznámiť vodičovi pri prevzatí tovaru. Neskoršie reklamácie tohto typu nebude predávajúci akceptovať a takáto reklamácia je neoprávnená.
- Vodič postúpi informáciu o reklamácii pracovníkom dodávateľa, ktorí zjednajú nápravu najneskôr do 3 pracovných dní. Vybavenie reklamácie je možné dodatočným dodaním tovaru, jeho výmenou, vrátením kúpnej ceny alebo poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru. O spôsobe vybavenia reklamácie rozhodne dodávateľ po dohode s odberateľom.
- Vodič nie je oprávnený svojvoľne vrátiť kúpnu cenu za poškodený alebo nedodaný tovar a zároveň nie je oprávnený ani odpočítať cenu vadného alebo nedodaného tovaru z faktúry.
- Cenové kompenzácie a dobropisy vybavuje obchodné oddelenie.
- Predávajúci nezodpovedá za vady, ak:
- odberateľ spôsobil vadu tovaru sám
- ak bola odberateľovi z dôvodu vady poskytnutá zľava z ceny tovaru, alebo iná kompenzácia
- vady vznikli nesprávnou manipuláciou, skladovaním na strane odberateľa (skladovanie cukrárenských výrobkov: v chladených skladoch do max. 8 °C)
- sa tovar reklamuje po uplynutí doby spotreby
- vady vznikli v dôsledku vyššej moci.
- Pod vyššou mocou sa rozumie taká udalosť či skutočnosť, ktorá vznikne alebo pôsobí mimo vôle predávajúceho či kupujúceho a nie je možné jej zabrániť alebo jej pôsobenie odstrániť, či zmierniť, alebo nie je možné jej zabrániť, jej pôsobenie odstrániť či zmierniť bez vynaloženia takého úsilia, ktoré znamená ekonomickú stratu pre predávajúceho, a to najmä pandémie, prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojnový či iný pohotovostný stav vyhlásený vládou a pod.
- Odberateľ nie je oprávnený od predávajúceho požadovať spätné prijatie zakúpeného tovaru a vrátenie kúpnej ceny tovaru z dôvodu jeho nepotrebnosti.
Čl. III Zodpovednosť za skryté vady
- Dodávateľ zodpovedá aj za vady, ktoré odberateľ pri prevzatí tovaru nemal možnosť zistiť, t.z. skryté vady, a to hmotnostné odchýlky tovaru, zmeny zmyslových vlastností (vzhľad, vôňa, farba, konzistencia), prípadne cudzie predmety nájdené v tovare (napr. vaječná škrupinka a pod.).
- Zistené hmotnostné odchýlky a zmeny zmyslových vlastností je objednávateľ povinný reklamovať do 24 hodín po prevzatí tovaru.
- Dodávateľ dodá tovar v hmotnosti akú deklaruje vo svojej ponuke. Vyhláška č. 24/2014 o pekárskych výrobkoch, cukrárskych výrobkoch a cestovinách ustanovuje dovolené záporné chyby nebaleného cukrárskeho výrobku nasledovne:
4. Uplatnenie reklamácie týkajúcej sa hmotnostných odchýlok si vyžaduje zaslanie ostrej fotografie vadného tovaru na váhe kupujúcim, z ktorej je zrejmé, že hmotnosť tovaru nedosahuje deklarovanú hodnotu. Váha musí byť určeným meradlom. Zaslanie fotografie je kupujúci povinný zabezpečiť spolu s reklamáciou. Predávajúci si vyhradzuje právo žiadať v konkrétnej veci predložiť aj reklamovaný výrobok.
Čl. IV Záručná doba
Čl. V Uplatnenie práva
Čl. VII Záverečné ustanovenia
- Pri výskyte cudzieho predmetu v tovare je odberateľ povinný zaslať dodávateľovi fotodokumentáciu vadného tovaru. Zaslanie fotografie je odberateľ povinný zabezpečiť v deň, kedy došlo k prevzatiu tovaru, najneskôr do 14:00.
- V prípade skrytej vady tovaru týkajúcej sa hmotnostných odchýlok dodávateľ zjedná nápravu najneskôr do 3 pracovných dní od uznania reklamácie. Vybavenie reklamácie je možné výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny (v prípade, ak odberateľ dodá celý vadný výrobok späť dodávateľovi na vlastné náklady), prípadne poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru (ak si odberateľ vadný výrobok ponechá).
- V prípade opakovaných reklamácií toho istého charakteru je dodávateľ oprávnený vyžiadať fyzické vrátenie vadného výrobku.
- Uplatnenie reklamácie týkajúcej sa zmeny zmyslových vlastností tovaru (chuť, vôňa, konzistencia), s podozrením, že je tovar pokazený si vyžaduje fyzické vrátenie tovaru o hmotnosti, ktorá tvorí najmenej 80 % pôvodnej hmotnosti tovaru.
Čl. IV Záručná doba
- Doba spotreby pri cukrárenských výrobkoch je 48 hodín pri tovare obsahujúcom plnky na báze živočíšnej smotany a 72 hodín pri tovare obsahujúcom plnky pudingové, maslové. Dobu spotreby tovaru dodávateľ zverejní vo všetkých katalógoch i na internetovej stránke pri každom tovare individuálne.
- Uvedené záručné doby platia len v prípade skladovania výrobkov počas celej záručnej doby na chladnom mieste do max. 8 °C.
Čl. V Uplatnenie práva
- Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u dodávateľa osobne na adrese Cukráreň Floril, Tri vody I 1771, 900 45 Malinovo, telefonicky na tel. čísle 0915 944 882, e-mailom na: [email protected].
- Dodávateľ alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii najneskôr do piatich pracovných dní. Začiatok lehoty na vybavenie reklamácie je viazaný na dodanie reklamovaného tovaru, alebo fotodokumentácie, ak dodávateľ vyhlási, že mu stačí fotodokumentácia a doloženia dokladu o zaplatení reklamovaného tovaru.
- Dodávateľ si vyhradzuje právo žiadať v konkrétnej veci predložiť aj reklamovaný výrobok.
Čl. VII Záverečné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.7.2020.
- Predávajúci/dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu reklamačného poriadku.