Obchodné podmienky
Čl. I.
Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti FLORIL, s.r.o. so sídlom Lipová 2, 900 45 Malinovo, Slovenská republika.
IČO: 460 30 859, DIČ: 2023209122, IČ DPH: SK2023209122, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I , oddiel: Sro, vložka č.: 71099/B
Orgán dohľadu: Štátna veterinárna a potravinová správa, Botanická 17, 842 13 Bratislava
ďalej len „Predávajúci" a „Kupujúci" pri kúpe tovaru je tento reklamačný poriadok neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim (ďalej len „Kúpna zmluva"). Tieto obchodné podmienky platia na území Slovenskej republiky a vstupujú do platnosti 1.9.2011. Všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Ak je Kupujúci spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, teda ak sa jedná o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Práva Kupujúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajú zo zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v platnom cenníku Predávajúceho, v katalógoch na mieste predaja a na internetových stránkach www.floril.sk.
Kontaktné údaje Predávajúceho:
Floril, s.r.o., Tri Vody I 1771, 900 45 Malinovo
Telefonický kontakt: 0948 433 202
E- mail: [email protected]
čl. II
Objednávka
Objednávka prijatá osobne, telefonicky i elektronicky je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Predávajúci je povinný potvrdiť objednávku ústne, e-mailovou správou, príp. telefonicky, a to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Za podstatné náležitosti objednávky sa považujú:
- Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt (telefón a e-mailová adresa);
- Špecifikácia objednávaného tovaru podľa katalógu alebo tiež jeho popis;
- Množstvo objednávaného tovaru;
- Adresa miesta dodania tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že tovar bude prevzatý Kupujúcim v predajni na Tomášovskej 22 v Malinove);
- Okamih dodania tovaru (deň, hodina), ak sa Kupujúci dohodne s Predávajúcim odlišne ako je uvedené v obchodných podmienkach;
- Meno a priezvisko osoby oprávnenej k prevzatiu dodávaného tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že k prevzatiu dodávaného tovaru je oprávnený Kupujúci, prípadne akýkoľvek jeho zamestnanec alebo rodinný príslušník). Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho článku, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku Predávajúcemu sa elektronická objednávka považuje za úplnú.
Storno objednávky
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho. Od okamihu, keď sa objednávka stala záväznou (po obojstrannom potvrdení) má Kupujúci právo stornovať objednávku najneskôr 72 hodín pred dodaním objednaného tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo vo výnimočných prípadoch zrušiť objednávku kedykoľvek pred jej dodaním z dôvodu vyššej moci (výpadky energií, ochorenia zamestnancov a pod.) V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe a poskytne Kupujúcemu primerané odškodnenie. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka vrátená.
čl. IV
Cenové podmienky
Predávajúci je povinný upovedomiť Kupujúceho o cene objednaného tovaru. Predávajúci si vyhradzuje zmenu dohodnutej ceny pri špeciálnych zdobených tortách na objednávku a to najviac o 20 % z vopred dohodnutej ceny. O tejto zmene však bezodkladne informuje Kupujúceho. Ak Kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť a to najneskôr v deň, keď bol s touto zmenou oboznámený. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak.
čl. V
Platobné podmienky
Platby sa vykonávajú v hotovosti v mene EUR, pričom Predávajúci vyžaduje platbu pri prevzatí objednávky. Pri tomto spôsobe platby si Kupujúci vyzdvihne tovar v predajni (alebo využije dovoz) spolu s vyúčtovacou faktúrou, príp. pokladničným dokladom.
čl. VI
Dodacie podmienky
Tovar bude pripravený v termíne určenom Kupujúcim v priestoroch predajne Floril na ulici Tri Vody I, 1771, 900 45 Malinovo, kde si ho Kupujúci môže prevziať osobne.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
Pri neprevzatí zaplateného tovaru v termíne určenom Kupujúcim, Predávajúci uskladní tovar vo svojej predajni najviac na 24 hodín po termíne dodania. Pri vyzdvihnutí objednávky do 24 hodín od termínu určeného Kupujúcim na prevzatie, Predávajúci právo záručnej doby uzná len na dobu prepočítanú na celkovú záručnú dobu, t.j. do 24 hodín po termíne dodania určeného Kupujúcim v objednávke. Ak si Kupujúci neprevezme objednávku do 24 hodín , Predávajúci má právo tovar z dôvodu rýchleho skazenia zneškodniť. Kupujúci nemá v tomto prípade právo reklamácie, ani právo na vrátenie zaplatenej sumy.
čl. VII
Záručné podmienky a záručná doba
Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba v dĺžke trvania doby spotreby produktu.
Doby spotreby výrobkov:
So šľahačkovou plnkou: 48 hodín
S maslovou plnkou: 72 hodín
Po uplynutí záručnej doby právo reklamácie u Kupujúceho zaniká. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu.
Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), alebo pokladničný doklad, ktorý slúži zároveň ako záručný doklad.
Reklamačný poriadok
Platnosť od 1.7.2020
Spoločnosť FLORIL, s.r.o. so sídlom Tri vody I 1771, 900 45 Malinovo, IČO: 460 30 859
/ďalej len „predávajúci“/
Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s ustanoveniami §619 až 627 Občianskeho zákonníka a zákona NRSR č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Spoločnosť FLORIL, s.r.o. so sídlom Tri vody I 1771, 900 45 Malinovo, IČO: 460 30 859
/ďalej len „predávajúci“/
Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s ustanoveniami §619 až 627 Občianskeho zákonníka a zákona NRSR č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Čl. I Všeobecné ustanovenia
Čl. II Zodpovednosť za zjavné vady a vylúčenie zodpovednosti
Čl. III Zodpovednosť za skryté vady
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim v súlade s hlavným predmetom jeho činnosti (výroba a predaj cukrárenských výrobkov). Je záväzný pre predávajúceho a kupujúceho. Reklamačný poriadok je prístupný v predajni predávajúceho a na jeho webových stránkach. Prevzatím tovaru zákazník (objednávateľ) súhlasí s reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že bol s jeho obsahom oboznámený.
- Na účely tohto reklamačného poriadku sa reklamáciou rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku a vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Čl. II Zodpovednosť za zjavné vady a vylúčenie zodpovednosti
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.
- Zákazník je povinný skontrolovať dodaný tovar pri prevzatí a pri prevzatí reklamovať zjavné vady. Za zjavné vady sú považované vady zistiteľné pri preberaní tovaru: množstevný, sortimentný alebo vizuálny rozdiel oproti objednávke, znehodnotenie alebo iné poškodenie tovaru.
- Zistené zjavné vady je zákazník povinný okamžite oznámiť predávajúcemu. Neskoršie reklamácie tohto typu nebude predávajúci akceptovať a takáto reklamácia bude posudzovaná ako neoprávnená.
- V prípade osobného odberu predávajúci, pokiaľ je to v jeho možnostiach, zjedná okamžitú nápravu formou odstránenia vady alebo výmenou tovaru. Pokiaľ to v jeho možnostiach nie je, poskytne zákazníkovi primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Predávajúci nezodpovedá za vady, ak:
- zákazník spôsobil vadu tovaru sám alebo mu ju spôsobili tretie osoby mimo predávajúceho
- zákazník vopred o vade tovaru vedel a bola mu poskytnutá zľava z ceny tovaru
- vady vznikli nesprávnou manipuláciou, skladovaním na strane kupujúceho (skladovanie cukrárenských výrobkov: v chladených skladoch do max. 8 °C)
- sa tovar reklamuje po uplynutí doby spotreby
- ide o zjavné vady (pozri bod 2.)
- vady vznikli v dôsledku vyššej moci.
- Kupujúci nie je oprávnený od predávajúceho požadovať spätné prijatie zakúpeného tovaru a vrátenie kúpnej ceny tovaru z dôvodu jeho nepotrebnosti, alebo z dôvodu, že mu nechutí.
- Pod vyššou mocou sa rozumie taká udalosť či skutočnosť, ktorá vznikne alebo pôsobí mimo vôle predávajúceho či spotrebiteľa a nie je možné jej zabrániť alebo jej pôsobenie odstrániť, či zmierniť, alebo nie je možné jej zabrániť, jej pôsobenie odstrániť či zmierniť bez vynaloženia takého úsilia, ktoré znamená ekonomickú stratu pre predávajúceho, a to najmä pandémie, prírodné katastrofy, živelné pohromy, vojnový či iný pohotovostný stav vyhlásený vládou a pod.
Čl. III Zodpovednosť za skryté vady
- Predávajúci zodpovedá aj za vady, ktoré kupujúci pri prevzatí tovaru nemal možnosť zistiť.
- Za skryté vady sú považované vady nezistiteľné pri preberaní tovaru, a to napr. hmotnostné odchýlky tovaru, prípadne cudzie predmety nájdené v tovare (napr. vaječná škrupinka a pod.).
- Zistené skryté vady je spotrebiteľ povinný reklamovať bezodkladne po ich zistení, najneskôr do 24 hodín po prevzatí tovaru. Predávajúci bude akceptovať reklamáciu skrytých vád najneskôr do uplynutia doby spotreby tovaru.
- Predávajúci je povinný dodávať tovar v hmotnosti, akú deklaruje vo svojej ponuke. Vyhláška č. 24/2014 o pekárskych výrobkoch, cukrárskych výrobkoch a cestovinách ustanovuje dovolené záporné chyby nebaleného cukrárskeho výrobku nasledovne:
Čl. IV Záručná doba
Čl. V Uplatnenie práva
Čl. VI Povinnosti predávajúceho, zákazníka a postup pri uplatnení reklamácie
- Uplatnenie reklamácie týkajúcej sa hmotnostných odchýlok si vyžaduje zaslanie ostrej fotografie vadného tovaru na váhe kupujúcim, z ktorej je zrejmé, že hmotnosť tovaru nedosahuje deklarovanú hodnotu. Váha musí byť určeným meradlom. Pri výskyte cudzieho predmetu v tovare je kupujúci rovnako povinný zaslať predávajúcemu fotodokumentáciu vadného tovaru. Zaslanie fotografie je kupujúci povinný zabezpečiť spolu s reklamáciou. Predávajúci si vyhradzuje právo žiadať v konkrétnej veci predložiť aj reklamovaný výrobok.
- V prípade skrytej vady tovaru týkajúcej sa hmotnostných odchýlok pracovníci kancelárie zjednajú nápravu najneskôr do 3 pracovných dní. Vybavenie reklamácie je možné výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny (v prípade, ak kupujúci dodá celý vadný výrobok späť predávajúcemu), prípadne poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru (ak si zákazník vadný výrobok ponechá).
- V prípade opakovaných reklamácií toho istého charakteru je predávajúci oprávnený vyžiadať fyzické vrátenie vadného výrobku spolu s reklamáciou, na posúdenie oprávnenia reklamácie.
- Uplatnenie reklamácie týkajúcej sa zmeny zmyslových vlastností tovaru (chuť, vôňa, konzistencia), s podozrením, že je tovar pokazený si vyžaduje fyzické vrátenie tovaru o hmotnosti, ktorá tvorí najmenej 80 % pôvodnej hmotnosti tovaru.
Čl. IV Záručná doba
- Doba spotreby pri cukrárenských výrobkoch predávajúceho je 48 hodín pri tovare obsahujúcom plnky na báze živočíšnej smotany a 72 hodín pri tovare obsahujúcom plnky pudingové, maslové. Dobu spotreby tovaru predávajúci zverejní vo všetkých katalógoch i na internetovej stránke pri každom tovare individuálne.
- Uvedené záručné doby platia len v prípade skladovania výrobkov počas celej záručnej doby na chladnom mieste do max. 8 °C.
Čl. V Uplatnenie práva
- Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená, a to predložením dokladu o zaplatení reklamovaného tovaru.
- Zákazník je povinný si právo na reklamáciu uplatniť bezodkladne po zistení vady.
- Spôsob podania reklamácie: osobne na adrese Cukráreň Floril, Tri vody I 1771, 900 45 Malinovo, telefonicky na tel. čísle 0948 433 202, e-mailom na: [email protected].
- Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní, v prípade potreby odborného posúdenia do 30 dní. Začiatok lehoty na vybavenie reklamácie je viazaný na dodanie reklamovaného tovaru, alebo fotodokumentácie, ak predávajúci vyhlási, že mu stačí fotodokumentácia a doloženia dokladu o zaplatení reklamovaného tovaru.
Čl. VI Povinnosti predávajúceho, zákazníka a postup pri uplatnení reklamácie
- Predávajúci je povinný zákazníka riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
- V prevádzkarni musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
- Všetky právom uplatnené reklamácie budú vybavené bezodplatne.
- Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie.